utorok 10. januára 2012

Parené či skôr varené buchty

 

Na tieto buchtičky, ktoré sa u nás doma pravidelne robili, som sa chystala už dávno...A tak som dneska nabrala odvahu! :) Doma sme vždy hovorili, že knedle a buchty si hoc kto nedovolí a aj keď dovolí, väčšinou to nie sú tie "pravé orechové" a možno preto som aj ja váhala s tým pokusom :) Ale keďže som už aj ja maminou, tak je načase sa to naučiť. Na internete som si našla recept, ktorý som si dovolila vyskúšať....Nech sa páči, sú výborné:



CESTO:

250 g hrubej múky
250g polohrubej múky
pol kocky droždia alebo sáčok sušeného droždia
1-2 PL cukru
cca 250 ml vlažného mlieka
1 vajce
soľ
+ lekvár, alebo ovocie, niekto dáva aj nutelu


 POSTUP:
1. Vymiesime cesto, ktoré nie je príliš tuhé
2. Necháme kysnúť asi 30-45 minút na teplom mieste
3. Naplníme, necháme ešte 10-15 min podkysnúť


4. Varíme po 5-6 ks, dáme pozor aby voda nevrela!
5. Po 6-7 min vyberáme z vody a popicháme
6.Posypeme grankom, cukrom a zaleme trochou masla
Dobrú chuť !!!

1 komentár:

  1. Ďakujem za tip, rada vyskúšam buchty varit vo vode.
    Ada

    OdpovedaťOdstrániť