sobota 7. januára 2012

Tortička

Prijala som výzvu urobiť tortu a vydarila sa :) Tentokrát skôr chuťovo, ako výzorovo ale to bol môj zámer... našla som si recept od profesionálnej cukrárky, kuk tu : www.cupcakesforpoppy.com.au a presvedčte sa sami, že je to totálna profesionálka :)
Vedela som, že to bude bomba, ale nečakala som že až takáto (kalorická, mňamózna..) ale príprava je celkom jednoduchá...



CESTO:
500 g masla (ja som pre istotu dala naozajstné maslo, žiadny palmarín alebo také niečo...ale nabudúce by som kľudne použila aj heru)
300 g horkej čokolády ( ako u masla aj tu som radšej zainvestovala do lepšej kvality, ale tu sa to aj ukázalo, nech je minimálne! 50%ná)
850g cukru
400 g vody
1 šálka obľúbenej esencie...( ja som dala kávu, plus pár kvapiek vanilkovej esencie...)
480 g múky ( na každú šálku hladkej múky 1 lyžičku kukuričného škrobu)
100g kakaa
10 g prášku do pečiva
6 vajec

POSTUP:
čokoláda+voda+šálka esencie+ maslo+cukor = zovrieť a nechať vychladnúť
do vychladnutej zmesi pridáme múku+ prášok do pečiva a kakao
nakoniec pridáme opatrne vajcia
vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie a pečieme pri 160° asi 1 hodinu....

PLNKA:
300g tmavej čokolády
188 g smotany
nie je to parížsky krém ! spolu rozpustiť a hneď naplniť pripravený korpus...


ZHRNUTIE: Nie zrovna najlacnejšia varianta cesta na tortu : spolu mi vyšli náklady na cca 7-8 Eur ale myslím, že ak chcete niekoho potešiť nie len efektnou tortou ale zároveň aj pôžitkom z nej tak toto je práve ona ! Na chuť je to fantastická čokoládová bomba, ktorá keď je vytiahnutá práve z chladničky chutí ako zmrzlinová :) Takže určite odporúčam....

Výhody: Super chutí, celkom jednoduchá príprava...
Nevýhody: Nákladná, trochu sa drolí pri prekrajovaní a vykrajovaní rôznych tvarov....



1 komentár: